tirsdag 29. august 2017

Grace and Frankie

Grace and Frankie er en humorserie lagd av Netflix. Det er så langt laget tre sesonger av serien, mens en fjerde er under planlegging og kommer ut i 2018. Hovedrollene spilles av Jane Fonda (Grace) og Lily Tomlin (Frankie).

Serien handler og Grace og Frankie som er klare for pensjonistlivet sammen med sine ektemenn, Sol og Robert. Grace og Frankie er to relativt forskjellige damer, hvor Grace er opptatt av mote, penger og utseende mens Frankie er mer en hippie-type. Deres ektemenn er derimot gode venner, men både Frankie og Grace blir tatt på senga da det viser seg at de er mer enn gode venner. Under en middag forteller ektemennene deres at de vil skilles fra Grace g Frankie for å leve sammen. Grace og Frankie flytter ut i sommerhuset de eier sammen og utvikler et slags vennskap i deres forsøk på å finne ut hvor livet deres skal gå videre.

Grace og Frankie er morsom og koselig. Dette er en serie jeg har kost meg skikkelig med, og spesielt den første sesongen er bra. Skuespiller prestasjonene er bra og det er underholdende å se hvordan Grace og Frankie påvirker hverandre og hvordan de prøver å finne en ny vei fremover, når livet ikke har blitt som de har planlagt. Både Gracie og Frankie, samt Sol og Robert, er mennesker du til tider blir glad på og til tider oppgitt over. Mange humorserier blir fort veldig like, men Grace og Frankie kjennes ny og annerledes ut. Jeg gleder meg veldig til å se hvor Netflix tar denne serien videre og jeg vil absolutt anbefale den!
yoKarakter 10/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar