torsdag 22. mars 2018

Lesepåske

Nå nærmer vi oss påskeferien og den skal tilbringes på fjellet og da skal det leses bøker. Her her noe av det jeg håper på å få lest i påska. Skal legge inn mine tanker om bøkene etterhvert som jeg leser de, så får vi se om jeg rekker å lese alt jeg har tenkt. Tar gjerne i mot tips om noen har noen gode bøker jeg burde lese. Dette er de jeg hvertfall håper på å få lest, så får vi se om det blir flere eller færre, må vel gå noen skiturer og spille litt spill og strikke litt også.

Soloppgang
Historie av Victoria Hislop som også har skrevet den kjente boka Øya. Her er handlingen lagt til Kypros og vi møter 2 familier som opplever den gresk-tyrkiske konflikten som har foregått på Kypros.

Den 12 mann: Historien om Jan Baalsrud og de som reddet ham.
Bok om det som skjedde med Jan Baalsrud i 1943. Boka kom etter at filmen den 12 mann kom i jula 2016.

Dominodøden
En krimbok må en jo få til i påska. En overleve på Sudvalls sykehus forsvinner under en nattevakt. En annen kollega forsvinner. Politioverbetjent Johan Axberg blir koblet inn i sagen og setter de 2 sakene sammen.

Isdronningen
Her kommer enda en krimbok. Fjerde bok i serien om Aron Ask. Aron skal på konsert i København men møter på en myrdet person gjør at han må motbevise politiet i at han er morderen

Edvard Hoem serien.
Dette er en familiehistorie fra Norge på 18/1900 tallet. Vi følger 1 familie i deres forsøk på å overleve i Norge og utvandringen deler av familien gjorde til USA. Serien består av 4 bøker, jeg har lest den første boken som tar for seg livet i Norge, i påska håper jeg at jeg får lest ihvertfall bok 2. Bøkene er på nynorsk noe jeg egentlig ikke bruker å lese, men den er lett skrevet så dette glemmer du raskt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar