fredag 20. oktober 2017

The Snowman

Da har jeg kommet meg på kino for å se den mye omdiskuterte «The Snowman». Denne filmen trenger vel ingen stor introduksjon. De fleste har vel fått med seg både hva den handler om og de dårlige anmeldelsene den har fått. Her kommer uansett min anmeldelse.

Først og fremst, jeg syns overhodet ikke at filmen er så dårlig som anmeldelsene skal ha det til. Det er ikke en eksepsjonell film og den er langt unna like bra som boka. Hvis du forventer boka så kommer du til å bli skuffet! Det er også noe snodig at alkoholikern Harry Hole er så bra trent og at alt i Norge er på engelsk. Men jeg var underholdt og jeg syns det var spennende. Naturen er også (selvfølgelig) utrolig fin og den gir sånn sett et supert inntrykk av Norge. Jeg syns rett og slett at «The snowman» var en helt vanlig krimfilm på linje med andre krimserier og jeg ville gitt den terningkast 4. Så hvis du liker krim-serier så er «The Snowman» absolutt ikke et dårlig valg.
Jeg syns det er litt rart at fryktelig mange av personene røyker. Fremstår som dette er veldig vanlig i Norge. Ellers synes jeg også at det er en bra krimfilm, men lang unna boka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar