lørdag 15. april 2017

Nedgravde hemmeligheter S02

Nedgravde hemmeligheter (Unforgotten) sesong 2 er en av NRK sine påskekrim for i år. Dette er en Britisk krim i tre episoder som følger Cassie (Nicola Walker) og Sunny (Sanjeev Bhaskar) sin jakt på eldre morderen. De tre episodene er hver på på 90 minutter og kan sees på nrk.no

Sesong 2 starter med at et lik blir funnet i en kasse i en elv i London. Det viser seg at levningen har ligget der siden tidlig på 1990-tallet og forsøkene på å finne morderen roter opp i gamle, vonde minner for mange av de involverte.

Dette er en veldig typisk Britisk krimserie, og hvis du (som meg) liker britisk krim, vil du nok også like denne. I og med at man følger et mord i tre 90-minutters episoder, så går dette saktere fremover enn mange andre krimserier gjør. Til tider kan det nesten gå litt for tregt og litt for mange uviktige detaljer er tatt med. Til gjengjeld så fører dette til at du får større forståelse for karakterene, og du slipper mange av de lettvinte løsningen som ofte finnes i kortere serier. Det er mange potensielle motiver, og jeg gjettet gjentatte ganger på (feil) drapsmann. Det er ikke den beste britiske krimserien jeg har sett (der topper Broadchurch lista!), men den var spennende nok til at jeg slukte serien på bare noen få dager. Jeg vil derfor absolutt anbefale den til noen som liker Britisk krim!

Karakter 7/10


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar